viscum viscum
188
BLOG

"Sprawiedliwy kurs"

viscum viscum Gospodarka Obserwuj notkę 1

Krótko dzisiaj robiłem prasówkę i być może przegapiłem bardziej dokładne komentarze, ale jedno rzuciło mi się w oczy:

wszyscy dyskutują na temat tego co to jest "sprawiedliwy kurs",

licząc szybko nawet wartość 2,80-3,00 dla osób biorących kredyt w 2007-2008 to będzie równoważność i więcej niż wartość obecna ich mieszkania.

I tutaj pojawia się kolejna opcja - kredytobiorca będzie mógł oddać mieszkanie bankom...

W mojej ocenie to jest największe niebezpieczeństwo i najmocniejszy argument w negocjacji z bankami. Jeżeli na rynku pojawi się 200-300 tys (moje szacunki) rodzin, które będą chciały oddać swoje mieszkania, to jaki to będzie miało wpływ na finanse banków i rynek nieruchomości. 

Realnie będzie się opłacało oddać mieszkanie i odkupić je na licytacji po niższej cenie, niż spłacać dalej kredyt.

 

viscum
O mnie viscum

Nie praktykujący farmaceuta.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka